|
Sokkolta a fiatalokat a Red Bull hatása |
|
|
hétfő, 2008 szeptember 08 |
|
Egy ausztráliai tanulmány szerint károsíthatja a szívet, ha valaki
túl sok Red Bullt iszik. A kísérlet alanyait annyira megdöbbentették az
eredmények, hogy sokuk azóta nem hajlandó fogyasztani az
energiaitalból. A gyártó szerint terméke egyáltalán nem veszélyes.
Az Adelaide-i egyetem és kórház közös vizsgálatában harminc, 20-24 éves
egyetemi hallgató fogyasztott a világszerte népszerű energiaitalból.
A
kutatók szerint már egyetlen doboz Red Bull is növelte a vér
alvadékonyságát és a vérrögök kialakulásának veszélyét. A vérnyomás és
az erek állapotának felmérése után úgy fogalmaztak, hogy ha egy
egészséges ember megiszik egy doboz Red Bullt, akkor állapota hasonlóvá
válik egy keringési rendellenességekkel küzdőéhez.
Scott
Willoughby, az egyetem keringési kutatóközpontjának munkatársa szerint
az eredmények riasztóak, és ezek alapján az idősebb, keringési
betegségben szenvedőknek mindenképpen kerülniük kellene a túl sok Red
Bull fogyasztását.
Az eredmények sokkolták a harminc résztvevő
diákot, akik közül néhányan korábban akár nyolc doboz energiaitalt is
megittak egy éjszaka, hogy fenn tudjanak maradni tanulni. A hatás
megismerése óta sokan nem hajlandók többet fogyasztani belőle.
Scott
Willoughby szerint további, nagyobb mintán elvégzett vizsgálatra lenne
szükség, hogy tanulmányozzák a koffein és a taurin nevű aminosav
együttes hatását. Ez a két anyag az energiaitalok jellemző összetevője,
a Red Bull például dobozonként 80 milligramm koffeint tartalmaz,
körülbelül annyit, amennyit egy csésze erősebb kávé.
A gyártó szerint biztonságos
A
Red Bull visszautasította, hogy 143 országban forgalmazott terméke
veszélyes lenne. A vállalat közleménye szerint már számos vizsgálat
igazolta az energiaital biztonságosságát, a központ ugyanakkor
kiértékeli az ausztráliai eredményeket.
"A vizsgálat nem
mutatott ki olyan hatást, ami túlmenne egy csésze kávéén. Az eredményre
számítani lehetett, és a normális határokon belül maradt" - fogalmazott
a Red Bull ausztráliai szóvivője.
A "Red Bull szárnyakat ad"
szlogennel reklámozott energiaitalt a nyolcvanas években fejlesztették
ki Ausztriában. A termék sikerét mutatja, hogy tavaly világszerte 3,5
milliárd doboz Red Bullt adtak el. A csomagolásra egyébként most is rá
van írva, hogy nem ajánlott napi két doboznál többet fogyasztani
belőle. /inforadio.hu/
|