|
A szoptatás megelőzi a felnőttkori szívproblémákat |
|
|
vasárnap, 2008 szeptember 14 |
|
Azoknak a babáknak, akiket édesanyjuk szoptatott, felnőttkorukban alacsonyabb lesz a koleszterinszintjük - állítják tudósok.
Több ezer életet lehetne megmenteni azzal, ha minden nő az ajánlott hat
hónapig csak és kizárólag anyatejjel etetné az újszülöttjét - derül ki
a londoni St. George Egyetem kutatásából.
A kutatók 17 ezer
felnőttet vizsgáltak meg, akiket édesanyjuk csak anyatejjel táplált
életük első hónapjaiban. Kiderült, hogy az ő koleszterinszintjük jóval
alacsonyabb, mint azoké, akik tápot kaptak.
Bár az anyatej
ezen jótékony hatása egyénekre lebontva viszonylag kicsi, a kutatók
kiszámították, hogy az egész lakosságra nézve, ha minden babát
szoptatnának, akkor a szívérkoszorú betegségek száma 5 százalékkal
csökkenne.
Már több vizsgálat is bebizonyította, hogy a
szoptatásnak sok előnye van a babára és az anyára nézve. A szoptató
anyáknál csökken a mellrák, az anyatejjel táplált gyerekeknél pedig a
későbbi elhízás, ekcéma és a fülfertőzések kialakulásának veszélye. /The Daily Telegraph/
|